Λουτρά Λουτρακίου - επισκέψιμο σπήλαιο - Άνω Λουτράκι - Καταρράκτης Κουνουπίτσας

Ημερομηνία τελευταίας σηματοδότησης: 29/3/09 και 14/11/2010.
Υπεύθυνος: Ορειβατικός Σύλλογος Αριδαίας (Εθελοντική σηματοδότηση, με πόρους του συλλόγου).
Χρώματισμός μονοπατιού - σημάδια: Κίτρινο χρώμα
Συνολική χρονική διάρκεια διαδρομής: 2.30 - 3 ώρες, μέσο πεζοπορικό περπάτημα.
Χαρακτηρισμός πορείας: ΕΥΚΟΛΗ

Σκίτσο προσανατολισμού.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΟΝΟΠΑΤΙΟΥ:
Το μονοπάτι ξεκινάει από τις εγκαταστάσεις των Λουτρών Λουτρακίου Αριδαίας. Συγκεκριμένα ο ενδιαφερόμενος πρέπει να ακολουθήσει το πλακόστρωτο που οδηγεί στο επισκέψιμο σπηλαιοβάραθρο.
Μετά απο περίπου 20 λεπτά πορείας, είστε πάνω απο τις εγκαταστάσεις τις Λουτρόπολης.
Στην συνέχεια ακολουθήστε το σηματοδοτημένο με κίτρινο χρώμα μονοπάτι. Η κλίση τα πρώτα 20 λεπτά είναι μέτρια. Κινήστε σε μονοπάτι με χαμηλή βλάστηση και υπέροχη θέα προς τις εγκαταστάσεις των Λουτρών.

Η εκκλησία στον εγκατελειμμένο οικισμό του Άνω Λουτρακίου. Την αφήνετε στα αριστερά σας.

Μετά τα πρώτα 20 λεπτά πορείας η κλίση άρα και η πορεία γίνεται πιο εύκολη. Στα αριστερά σας μπορείτε να θαυμάσετε το φαράγγι των Λουτρών. Το μονοπάτι σας οδηγεί μέσα σε χωράφια με κερασιές και σε περίπου 20 λεπτά θα φτάσετε στο Άνω Λουτράκι, το οποίο δεν κατοικείτε σήμερα.

Το φυλάκιο βρίσκετε περίπου 1 χιλ. πάνω απο το Άνω Λουτράκι. Για να φτάσετε εδω ακουλουθείτε τον δασικό δρόμο που θα βρείτε στο Άνω Λουτράκι.

Δίπλα στο φυλάκιο, υπάρχει αυτό το κιόσκι (θέση θέας). Ακριβώς από κάτω υπάρχουν δύο στενοί δασικοί δρόμοι. Ο δρόμος δεξιά οδηγεί στην κορυφή Σοκόλ (Γεράκι) και ο άλλος στα αριστερά στο φαράγγι των Λουτρών (Κουνουπίτσα, Ράμνομπορ κ.α.)

Αμέσως μετά μπαίνετε σε δασικό δρόμο και ακολουθώντας τα κίτρινα σημάδια φτάνετε στο εγκαταλελειμμένο φυλάκιο. Εκεί έχει κατασκευαστεί πρόσφατα κιόσκι με θέα στο φαράγγι.

Φωτογραφία απο τις κορφές και το φαράγγι των Λουτρών. (Απο το κιόσκι της παραπάνω φωτογραφίας).

Μετά την στάνη υπάρχει ένα εύκολο πέρασμα με νερό.

Το μονοπάτι γίνεται κατηφορικό και μας οδηγεί στην βάση του φαραγγιού, ακριβώς δίπλα στον Θερμοπόταμο ή ρέμα Νικολάου.

Στην διασταύρωση που υπάρχει στο φυλάκιο ακολουθήστε τον δασικό δρόμο που οδηγεί αριστερά. Σε περίπου 10 λεπτά φτάνετε σε μια στάνη και απο εκεί το μονοπάτι σας οδηγεί ξανά πάνω απο το φαράγγι. Το μονοπάτι γίνεται κατηφορικό και μέσα από πυκνή βλάστηση σας οδηγεί δίπλα στο Ρέμα Νικολάου.

Η διαδρομή μας πλέον συνεχίζεται δίπλα ακριβώς στο ρέμα Νικολάου, που διασχίζει το φαράγγι των Λουτρών.

Συνεχίζουμε την πεζοπορία, μέχρι και τον Καταρράκτη, ακουλουθώντας το σηματοδοτημένο μονοπάτι.

Ο καταρράκτης Κουνουπίτσας, ύψους 15 μ..

Ακολουθείτε τα κίτρινα σημάδια που βρίσκονται στα δεξιά του ρέματος και σε περίπου 30 λεπτά θα φτάσετε στο καταρράκτη Κουνουπίτσα.

ΔΙΑΦΟΡΑ:
Η διαδρομή προσφέρεται για αυτούς που θέλουν να πραγματοποιήσουν μια ήπια πεζοπορία, στην περιοχή του φαραγγιού των Λουτρών Λουτρακίου (Πόζαρ).

Το μονοπάτι είναι προσβάσιμο όλες τις εποχές του χρόνου.

Παλαιότερα η διαδρομή αυτή μπορούσε να γίνει και μέσα απο το φαράγγι. Τότε όμως υπήρχαν γεφυράκια που σε οδηγούσαν με ασφάλεια στον Καταρράκτη. Δυστυχώς όμως η υπερχείλιση του ρέματος πριν απο κάποια χρόνια τα κατέστρεψε και δεν έχουν επιδιορθωθεί μέχρι και σήμερα.

Προσοχή στο πέρασμα του ποταμού....Εάν θέλετε να περάσετε για κάποιο λόγο το ποτάμι προσέχετε γιατί οι πέτρες γλιστράνε.

Η συνολική διάρκεια της πεζοπορίας είναι 2.30 - 3 ώρες και θεωρείτε εύκολη.

Μια παραλλαγή της διαδρομής είναι να ξεκινήσετε από το φυλάκιο στο Άνω Λουτράκι. Υπολογίστε το μισό χρόνο πορείας.

Η διαδρομή περνάει μπροστά από το επισκέψιμο σπηλαιοβάραθρο των Λουτρών...εάν υπάρχει χρόνος μπορείτε να θαυμάσετε και την κρυμμένη ομορφιά της περιοχής.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
Δείτε video απο τον Καταρράκτη Κουνουπίτσα (ΣΚΑΪ Γυρίσματα).
Το σπηλαιοπάρκο Αλμωπίας...πληροφορίες.
Η επίσημη ιστοσελίδα της Λουτρόπολης.